Cardurile co-branded sunt emise de catre banci in colaborare cu alte companii – de cele mai multe ori de retail - care doresc astfel sa isi impulsioneze vanzarile.
Astfel, atunci cand mergeti sa cumparati bunuri pentru folosinta indelungata, ati putea avea supriza sa gasititi fluturasi sau pliante ale principalelor banci din Romania oferind carduri de credit (deci impumuturi) in colaborare cu retailerul respectiv.
De fapt, aceste carduri reprezinta materializarea unor colaborari avute intre aceste companii si institutiile financiare.
De fapt, acestea carduri sunt vazute exact ca si creditele. Astfel, durata liniei de credit (pentru ca asta sunt de fapt cardurile de credit) este de pana la 5 ani (adica durata pentru care va trebui sa platiti ratele la produsele cumparate)
Caracteristici ale cardurilor co-branded pentru retail:
- Documentatie de credit simplificata
- Obtinere rapida a sumei necesare
- Neverificarea – de multe ori – situatiei clientului in Biroului de Credit
- Dobanzi si comisioane uneori reduse
Ca o concluzie, putem spune ca aceste carduri se constituie in instrumente de marketing extrem de eficiente: bancile incaseaza comisioane din operatiunile efectuate, in vreme ce partenerii ajung la clientii tinta si realizeaza vanzarea.